Kiedy w 2004 roku Facebook został powołany do życia, bardzo szybko zdobył ogromną popularność, szczególnie wśród ludzi młodych. Ostatnie badania rynku wykazały jednak, że nastoletni użytkownicy są coraz bardziej znudzeni portalem społecznościowym Marka Zuckerberga. Powodów zaistniałego stanu rzeczy jest naprawdę wiele i trudno byłoby znaleźć jedną tylko przyczynę.
Zdaniem ekspertów nastoletni użytkownicy nie szukają nowego portalu społecznościowego, który zastąpi Facebooka, ale bardziej intymnego miejsca, w którym mogliby dzielić się przemyśleniami, zdjęciami i muzyką z mniejszym gronem najbliższych przyjaciół. FB natomiast traktowany jest jako medium, pozwalające na kontakt ze wszystkimi znajomymi.
Kolejnym powodem, dla którego nastoletni użytkownicy coraz mniej chętnie korzystają z Facebooka jest to, że z portalu społecznościowego korzysta coraz więcej osób starszych, wśród których znaczny procent stanowią rodzice. Niedawne badania wykazały, że wielu rodzicieli wykorzystuje Facebooka do szpiegowania nastolatków, co na pewno nie uszło uwadze głównych zainteresowanych.
*tekst zaczerpnięty z portalu www.conowego.pl
Czy to powolny zmierzch social-media, czy raczej wskazówka do czynienia zmian?
Sama spółka zauważa ten problem:
“Uważamy, że niektórzy z naszych użytkowników, w szczególności ci młodsi, są nie tylko świadomi istnienia, ale także coraz częściej korzystają z produktów i usług podobnych do Facebooka. Naszym zdaniem niektórzy użytkownicy ograniczyli styczność z Facebookiem, jednocześnie angażując się znacznie bardziej w inne usługi i produkty, takie jak Instagram. Kiedy nasi użytkownicy zaczną poświęcać więcej czasu na obcowanie z konkurencyjnymi usługami i produktami, możemy spodziewać się, że mniej czasu poświęcać będą Facebookowi, co może zaszkodzić naszym interesom”